Pim Scholten
p.scholten@osn.nl

Wij posten over nieuws en functionaliteiten, interviews met klanten, de vragen via #vraaghetOSN en delen onze kennis over informatiebeheer

Terug naar het overzicht keyboard_arrow_right

Amsterdam UMC, locatie VUmc, biedt topzorg aan patiënten. Men zet zich daar dagelijks in voor goede zorg, onderzoek, onderwijs en opleiding. Om dit te faciliteren zijn er onder andere goed werkende documentprocessen nodig. OSN is leverancier van de multifunctionals en bijbehorende print- en scansoftware. Jerry Brouwn is monteur en Fleet Operator die het dagelijkse beheer van deze multifunctionals en print- scansoftware op locatie VUmc uitvoert.

Amsterdam-UMC

Als Fleet Operator is Jerry verantwoordelijk voor het werkend en schoon houden van de multifunctionals. Hieronder vallen het oplossen van storingen en het verwisselen van toners. Voor deze opdracht heeft Jerry als servicemonteur gewerkt bij OSN. Door zijn ervaring als monteur kan hij storingen altijd snel oplossen.

Jerry: “Op een typische dag kijk ik s ’ochtends eerst in om te bekijken of er meldingen zijn gedaan door gebruikers. Dan open ik het printmanagement systeem waarmee ik het park beheer om te zien wat voor storingen de printers zelf geven. Als er een paperjam is laat ik hem even staan omdat de mensen het vaak zelf snel oplossen. Mocht de storing er te lang staan dan kan het zijn dat de gebruikers iets niet kunnen vinden of zo, dan loop ik er naar toe. Meestal zijn ze dan net bezig met de storing aan te melden en kan ik het meteen voor ze oplossen. Voor de rest kijk ik welke verbruiksmaterialen zoals toners vervangen moeten worden. Dat doe ik zoveel mogelijk aan het begin van de dag. Dat lukt niet altijd want soms krijg je meteen meldingen dat er wat vervangen moet worden. Gemiddeld ontvang ik ongeveer 20 meldingen per dag. Dit zijn vaak paperstoringen en papier dat op is. Op basis van de ernst van de meldingen bepaal ik naar welke printer ik het eerste ga om de storing op te lossen.”

In een ziekenhuisomgeving is het schoonhouden van de multifunctionals extra belangrijk. Daarom is dit inbegrepen in de dienstverlening van OSN. Jerry maakt bij elke service beurt de multifunctional schoon. Voor het display gebruikt hij speciaal desinfecterend middel, voor de rest van de machine en de glasplaat gebruikt hij een speciale cleaner.

Jerry: “Als ik naar een printer loop voor een storingsmelding kom ik langs andere printers. Als ik dan zie dat een printer vies is, of er ligt bijvoorbeeld rommel omheen, dan pak ik dat gelijk mee. Een voordeel van het schoonmaken is dat gebruikers zuiniger met de schone machines om gaan. Wanneer een printer vies is gaan gebruikers er vanzelf vaak wat grover mee om.” 

Als Fleet Operator is Jerry een externe medewerker op locatie. Op locatie VUmc heeft hij zijn eigen kantoor met een bureau en ruimte voor swap machines en verbruiksmaterialen. Toch heeft hij ook een plekje bij het ICT team van het VUmc. Zo is er toch dagelijks contact met ‘collega’s’ en kan men snel schakelen in het geval van vragen betreffende de printdienstverlening.

Jerry: “Het is een goede en leuke samenwerking met het ICT team van VUmc. Zij hebben weleens een vraag over een printer die ‘iets’ doet en wat ze daar dan mee kunnen doen. Dan kan ik meteen bijspringen, dan kan ik helpen.”

Anneke Petersen
Algemeen directeur

Een fleetoperator zorgt er altijd voor dat klanten goed, snel en persoonlijk geholpen worden. Daarom werken wij graag met een vaste OSNér op locatie.

Het toppunt van ontzorging

Ontzorging is een vaak terugkerend thema bij ziekenhuizen. Zij willen ontzorgd worden wat betreft alle randzaken en de dienstverlening omtrent die randzaken. Dus ook de printers moeten gewoon, zonder dat dit extra energie hoeft te kosten aan de medewerkers. Men moet ontzorgd worden zodat zij zich kunnen focussen op wat écht belangrijk is; zorg voor de patiënten. Met een Fleetoperator op locatie heeft het VUmc geen omkijken naar de printeromgeving. De multifunctionals werken altijd. En als er even een storing is dan is Jerry daar. Men kan er op vertrouwen dat Jerry op een automatische storingsmelding af komt.

Jerry: “Het is zo dat veel gebruikers de storingen niet eens meer aanmelden omdat ze weten dat ik hem al in het systeem gezien heb en dat ik snel langskom. Dat weet men uit ervaring. Het komt ook weleens voor dat er een briefje op de printer zit waar dan op staat geschreven wat er aan de hand is met de printer. En dan staat erbij ‘dit hoef je niet te melden want de monteur komt vanzelf langs’.”

Even voorstellen: Jerry Brouwn, Fleet Operator van OSN op locatie VUmcJerry_Brouwn_fleetoperator_VuMC_OSN

Jerry heeft al bijna 30 jaar ervaring met printers. Hij is begonnen bij een bedrijf waar hij werd opgeleid tot Service Engineer. Daarna is hij via IMD en Printercare bij OSN terechtgekomen. Afgelopen najaar vierde hij zijn 12,5 jarig jubileum bij OSN waar hij begonnen is als Service Engineer buitendienst. Uiteindelijk kwam hij terecht op de Technische Dienst om van daaruit te worden gevraagd om als Fleetoperator aan de slag te gaan bij het VUmc.

“Het leukste is aan mijn werk is sowieso het sleutelen. En je hebt heel veel contact met de gebruikers, dat is vaak prettig. Ik ben trots op de positieve commentaren die ik krijg. Dat ze tevreden zijn en dat ze blij zijn je te zien. Ik krijg vaak complimenten van ‘we zijn blij met je’ en ‘het gaat goed’.”

Fun fact: Jerry loopt gemiddeld 10 tot 12km op een dag in het VUmc!

Voordeel van werken met een Fleet Operator

Volgens Mike van Santen, Werkplekbeheerder van het VUmc, is het vooral heel prettig om een Fleet Operator op locatie aanwezig te hebben. Zeker bij een wat grotere organisatie zoals bij het VUmc waar veel multifunctionals staan. Mike en Jerry spreken elkaar regelmatig op het ICT kantoor van VUmc waar Jerry ook een plek heeft. Het grootste voordeel volgens Mike is dat alle machines regelmatig onderhoud ontvangen en natuurlijk dat Jerry er meteen naar toe kan lopen indien er een storing is of een toner vervangen moet worden. De printers staan zo nooit onnodig stil.

 

Mike: “Jerry weet waar hij het over heeft; hij is een goede technische man die veel van printers af weet. Hij is niet alleen een Service Operator maar doet ook reparaties van machines en dat was voor ons óók een reden om voor OSN te kiezen. Dat er een Fleet Operator is die ook een reparatie kan uitvoeren. Voorheen was er wel een Service Operator maar als er dan een reparatie uitgevoerd moest worden dan moest er alsnog een monteur ingepland worden en duurde het een paar dagen voordat een storing was opgelost. Dit soort reparaties doet Jerry zelf meteen en dat spreekt ons erg aan.”

 

Na ruim een jaar kunnen we wel concluderen dat de dienstverlening van OSN aan het VUmc succesvol verloopt. Natuurlijk zijn er na de implementatie wel wat dingetjes geweest zoals bijvoorbeeld traagheid op het netwerk. Maar ook dat is volgens Mike opgepakt en goed opgelost. Verder is de implementatie vlekkeloos verlopen volgens hem.

 

Mike: “Het wisselen van het printerpark is vorig jaar gedaan. Oude printers weg en nieuwe van OSN erin. Dat is heel erg goed georganiseerd. Het is allemaal vlekkeloos verlopen. De nieuwe printers kwamen hier binnen en dat werd door het team van OSN goed opgepakt in samenwerking met ons. Dus dat is goed gegaan. Daar ben ik echt blij om dat dat goed is verlopen.”

Terug naar het overzicht
close
icoon pijl +1 karmapunt voor het delen