Snel, betrouwbaar en goedkoop documenten ondertekenen

voordeel digitale factuurverwerking
Verlaag uw kosten

Door het digitaliseren van administratieve handelingen worden documenten rechtsgeldig ondertekend voor een fractie van de prijs.

voordeel digitale factuurverwerking
Overal te gebruiken

Uw digitale handtekening plaatsen kan door op uw telefoon, tablet of computer uw handtekening te selecteren of te tekenen.

voordeel digitale factuurverwerking
Binnen enkele minuten geregeld.

Binnen enkele minuten kunt u een juridisch waterdicht document tekenen, verzenden en ontvangen.

Automatiseer hinderlijke handelingen

Zo simpel is het digitaal ondertekenen

Begin met het invoeren van de e-mailadressen van de personen die het document moeten tekenen. Na het verzenden van het verzoek ontvangen de ondertekenaars een e-mailbericht met het verzoek tot ondertekening. Wanneer zij het document hebben gecontroleerd, kan deze eenvoudig worden ondertekend. Na het verzenden van de handtekening, ontvangen alle partijen via e-mail een kopie van het document en wordt deze gearchiveerd.

Nooit meer met een document langs verschillende ondertekenaars.

Als een document door meerdere personen getekend moet worden, wordt er simpelweg een link gestuurd naar alle ondertekenaars. Zodra iedereen heeft getekend, wordt het document gearchiveerd en ontvangen alle betrokken partijen een kopie met daarop de handtekeningen.

 
 

Een gekwalificeerde digitale handtekening geeft u zekerheid

Altijd rechtsgeldig

Een digitale handtekening heeft niet altijd dezelfde juridische status als een handtekening op papier. Een gescande handtekening volstaat alleen bij interne processen omdat, zodra de afbeelding het eigen netwerk verlaat, de betrouwbaarheid niet meer vastgesteld kan worden. Een digitale handtekening is alleen rechtsgeldig als ‘de betrouwbaarheid voldoende vaststaat’. Dit is in vrijwel alle gevallen zo met een ‘geavanceerde elektronische handtekening’. Dit is een handtekening die wordt beveiligd met een door een algoritme gegenereerde unieke code. Een gekwalificeerde elektronische handtekening heeft ook een dergelijke code maar bevat ook een PKI-certificaat van een door de OPTA geautoriseerde dienstverlener. Een gekwalificeerde elektronische handtekening is altijd juridisch waterdicht. 

Meer informatie over de rechtsgeldigheid van een digitale handtekening kunt u hier vinden. 

 

Handtekeningen digitaal archiveren

Aanbestedingen, contracten en orders altijd waterdicht gearchiveerd.

Binnen enkele minuten een PDF document versturen, digitaal ondertekenen en archiveren. Zodra de ontvanger het document heeft getekend, wordt het ondertekende document op de juiste plaats opgeslagen en krijgt het de status ‘ondertekend’.

Elk ondertekend document binnen enkele seconden gevonden.

Door uzelf en uw relaties getekende documenten worden opgeslagen in een Document Management Systeem en direct voorzien van de juiste zoekcriteria. Hier zijn ze eenvoudig vindbaar.

Begin met digitaal ondertekenen

Wilt u ook laagdrempelig beginnen met het digitaal ondertekenen van uw documenten? Plan dan een afspraak met een van onze consultants en ontdek hoeveel tijd u kan besparen.

  • Op locatie of via webmeeting
  • Annuleren mag
  • Vrijblijvend
keyboard_arrow_down
keyboard_arrow_down
:
keyboard_arrow_down
keyboard_arrow_down
Niet alle velden zijn correct ingevuld