Yvonne van Harrewijn
Projectleider
Bedrijf
Philadelpia is een landelijke zorginstelling met 6.300 medewerkers dat zo’n 7.800 mensen met een verstandelijke beperking begeleid.
Branche
Zorg
FTE
1000+ fte
Website
Landelijke zorginstelling Stichting Philadelphia Zorg wilde haar netwerk van verschillende soorten en merken printers, verspreid over 450 locaties, vervangen door een makkelijk te beheren uniform printerpark dat hen in staat stelt om printkosten te verlagen en daarnaast groener, sneller en vooral gebruikersvriendelijker is.
“We doen meer van dit soort grote projecten, en ik denk dat een van de succesfactoren met dit project de samenwerking is geweest met OSN, “
Uiteindelijk kwam OSN als beste uit de bus. Het bedrijf raadde aan om voor het grootste deel over te stappen op de HP Officejet Pro X serie. Van Harrewijn en Van Agtmael zijn vol lof over OSN, dat het hele printerpark binnen twee maanden zonder problemen installeerde – ook buiten kantooruren omdat niet alle zorglocaties overdag open zijn. “We doen meer van dit soort grote projecten, en ik denk dat een van de succesfactoren met dit project de samenwerking is geweest met OSN, “ zegt Van Agtmael. “Ze hebben zich altijd heel flexibel opgesteld.”
Voordelen: Printkosten verlagen, gebruiksgemak & snelheid.
Na een pilot onder haar kritische gebruikers was Philadelphia overtuigd van de voordelen van de HP PageWide technologie: het gebruikersgemak, de scanfunctie, de lage kostprijs per pagina en een laag energiegebruik. “We hadden een test script opgesteld met de punten die door medewerkers getest moesten worden,” zegt Van Harrewijn. “Dingen als: Hoe snel print de printer, hoe gaat het scannen? Dus het gebruikersgemak, het intuïtieve. Daar hebben we heel erg op gelet. In dat opzicht was de pilot goed verlopen.” “De locaties zijn vooral heel blij met de scan functionaliteit van de printers,” vult Van Harrewijn aan. “Het gaat ook redelijk snel, en meerdere pagina’s. Met het digitaliseren van alle documenten is dat wel heel handig.”
Het nieuwe printerpark staat er nu een jaar, tot grote tevredenheid van Philadelphia.
Omdat OSN nu het volledige printerpark beheert over 450 verschillende locaties, hoeven de medewerkers van Philadelphia niet langer hun eigen inkt te bestellen, en komen er veel minder telefoontjes binnen op de servicedesks voor ondersteuning. En dat werkt kostenverlagend en bevordert de workflow. “We hebben nu een geautomatiseerd proces,” zegt Van Harrewijn. “Het is een programma dat op de achtergrond draait. Dat houdt de printers in de gaten, en die kan zien wanneer de inkt bijna op is.” De resultaten komen bij OSN binnen, en die zorgt ervoor dat overal altijd voldoende inkt aanwezig is zodat de medewerkers zich primair kunnen bezighouden met hun zorgtaak. De nieuwe printerpark staat er nu een jaar, tot grote tevredenheid van Philadelphia. De zorginstelling heeft elk kwartaal een gesprek met OSN om eventuele problemen te bespreken. “En dan zijn er echt heel weinig issues over zoveel printers, dat zijn er echt enkele,” besluit Van Agtmael.